مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 17:002021-01-05اقتصادي

اهمیت نفت در اقتصاد جهانی کم می شود 


وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم ضمن بررسی انتقادی کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه انرژی اتمی بیان کرد که طبق پیش بینی های کتاب، - وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم ضمن بررسی انتقادی کتاب "اقتصاد سیاسی مناقشه انرژی اتمی" بیان کرد که طبق پیش بینی های کتاب، اهمیت نفت در اقتصاد جهانی و مصرف آن نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز سه شنبه (1399/10/15) نشست رونمایی از کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران با حضور فرشاد مومنی، عباس آخوندی و جمعی از صاحب نظران در این زمینه برگزار شد.

در این نشست، عباس آخوندی ضمن بررسی انتقادی کتاب مورد نظر، دو نکته کلیدی در رابطه با کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه انرژی اتمی مطرح کرد و گفت: دکتر رنانی در کتاب خود گفته اند که اهمیت بازار نفت و انرژی به مرور زمان کاهش پیدا می کند و دوره زمانی این اتفاق را 2020 درنظر گرفته اند اما لازم است که گفته شود کاهش اهمیت نفت در بازارهای اقتصادی طی سه دهه آینده به تدریج اتفاق می افتد.

وی با تاکید براینکه مصرف نفت بعد از 2040 نزولی می شود، افزود: نویسنده کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه انرژی اتمی برای اینکه اهمیت نفت در بازارها کاهش پیدا نکند، افزایش قیمت آن را پیشنهاد می دهد تا انرژی های جایگزین آن صرفه داشته باشند زیرا، در غیر اینصور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت نفت در اقتصاد جهانی کم می شود 

اهمیت نفت در اقتصاد جهانی کم می شود